Estas en Serra del Cadí Archivo de reseas Alpinismo Via Goulotte Del Pilar Dérobé
Alpinismo | Pirineo - França
Via Goulotte del Pilar Dérobé
Tipo de Entrada: RESEA | 1 Comentarios | 1 visitas

300 m. – 70º màxim Dificultat: D - Zona: Cambre d’Aze (França) Primera ascensió: Desconeguda, segons informació d'Alfons Valls Assequible via de neu amb una mica de mixte, en un gran ambient d’alta muntanya alpina. Fantàstics el primer i segon llarg i un flanqueig de vertigen al tercer. Via del tot desequipada amb l’excepció d’un pitó (si el veieu) que crec que pertany a la via de roca del Pilier Dérobé, que puja per l’esperó.

Primer llarg

A la 2a reunió

Abans del flanqueig

Flanqueig

Últims llargs

Betus and friends

Aproximació: 2 h. – 2,30 h. Des de  les pistes d’esquí de  Saint Pierre des Forcats o des de les  d’Eyne.

Un cop al “plateau” es pot veure la “goulotte” a la dreta del corredor Eclair-Bougnagnas. Creuar el “plateau”  en direcció a l’entrada del corredor Eclair-Bougnagas. Abans d’arribar-hi ens desviem a la dreta per sota de l’esperó que baixa per la dreta del corredor Eclair-Bougnagas i de seguida trobem el con d’entrada a la “goulotte”.

Itinerari:
Comença amb dos llargs força verticals per la “goulotte” que  desemboca a l’aresta. Passa a l’altra banda de l’aresta i fa un flanqueig cap a l’esquerra fins que es pot seguir amunt pel mig de camps de neu i afloraments de roca . Passa per l’esquerra d’un pi i per pendents més suaus, segueix per la dreta de l’esperó que ens separa del corredor Bougnagas fins arribar a la cresta.

Llarg 1 (60 m., 60º-70º): des del con d’inici, escalarem l’estreta “goulotte”, aprofitant les parets de dreta i esquerra per assegurar-nos. Si trobem glaç, podrem posar algun cargol. Si hem començat ben amunt del con i estirant al màxim les cordes trobarem un pitó a la paret de la dreta que podrem aprofitar per muntar R.

Llarg 2 (60 a 40 m. segons on haguem fet la R1, 50º-70º): és el llarg més bonic i justifica tota la via. Seguim la “goulotte” amunt fins que aquesta ens obliga a progressar per l’esquerra, per sobre una placa de neu o gel fi i difícil d’assegurar que desemboca al fil de l’aresta. A la dreta veurem el pilar “amagat”: un bonic gendarme, que dóna nom a la via. Muntem R amb encastadors al peu del pilar.

Llarg 3 (50 m., M2): sortim de la R2 per l’esquerra en flanqueig horitzontal i aeri i, segons la neu, un xic exposat però fàcil d’assegurar amb tascons o friends. Veurem als nostres peus el corredor Bougnagas i el bloc de IV de la seva part central. Fet el flanqueig, entrem en terreny mixte i menys pendent (45º - 55º). Muntem R en un pitó o encastadors.

Llarg 4 (55 m., M2) : fet el flanqueig, ja intuïm la sortida de la via. Progressem per terreny mixte fàcil cercant els millors passos. R en un merlet.

Llarg 5 (55 m. , 45º): passat el terreny mixte, encarem les pales finals, cada cop amb menys inclinació. R en un merlet.

Llarg 6 (20m, 45º) podem fer-lo a l’ensamble. Possibilitat de fer un llarg menys segons el que haguem aprofitat els metres de corda de la resta de llargs.

Material: personal d’alpinisme, 2 cordes de 60 m., joc de friends fins nº 3 de camalot, joc de tascons, bagues llargues, dos o tres claus variats universals , un parell de cargols de glaç per si hi ha sort.

Descens: per la gran canal nord,   a l’est, o bé pel llom de l’oest fins l’estació d’Eyne (1,30 h.)

Escalada el 14 de febrer de 2015 amb Raimon, German i Xavier.